Razlogi za opuščene košarice v spletnih trgovinah
Prejšnji teden smo pisali o tem, kako zmanjšati število opuščenih košaric v vaših spletnih trgovinah (ta blog najdete TUKAJ). Pomembno pa je tudi, da razumete, kaki so razlogi za opuščene košarice v spletnih trgovinah. Problem je težko odpraviti, če ne veš, zakaj je sploh nastal.
V tem blogu bomo podrobno raziskali deset glavnih razlogov za opuščene košarice in predlagali strategije za njihovo reševanje. To bomo naredili čim bolj jasno in jedrnato.
Naj vas spomnimo: statistični podatki kažejo, da je povprečna stopnja opuščenih košaric v e-trgovini res neverjetno visoka:
Najprej si poglejmo statistične podatke o tem, kaki so razlogi za opuščene košarice in katerh je največ in najmanj:
Velika večina obiskovalcev spletnih trgovin torej ne zaključi nakupa. Marsikateri marketing mentor uči, da je to pojav, s katerim se morate pač sprijazniti. Sami pa iz izkušenj vemo, da se da tudi kaj narediti, da zmanjšate število opuščenih košaric v vaših spletnih trgovinah. Nikakor ni treba kar obupati, da nikoli ne bo bolje. Pomembno pa je, da razumete tudi vzroke za nastanek problema. Če razumete problem, ga lahko tudi odpravite.
Sedaj pa gremo po vrsti in poglejmo posamezne razloge za opuščene košarice in kaj lahko storite glede njih.
1. Previsoki dodatni stroški
Problem: Mnogi kupci se odločijo proti nakupu, ko se soočijo z visokimi dodatnimi stroški, kot so poštnina, davki ali stroški obdelave. Ti stroški so pogosto skriti do zadnjega koraka v postopku nakupa.
Rešitev: Jasnost in transparentnost. Prikažite vse stroške v zgodnjem delu nakupnega procesa, zato pa zmanjšajte presenečenja in tako povečajte zaupanje kupcev. Ponudite tudi brezplačno dostavo ob določenem znesku nakupa, kar lahko spodbudi večje nakupe.
2. Obvezna prijava
Problem: Spletna trgovina, ki zahteva obvezno registracijo pred nakupom, lahko odvrne potencialne kupce, ki ne želijo ustvariti računa. In takih obiskovalcev ni malo.
Rešitev: Uvedba možnosti nakupa brez registracije (“guest checkout”) je odličen način za zmanjšanje ovir pri nakupu. To ne le olajša postopek, ampak tudi poveča zadovoljstvo strank in verjetnost nakupa.
3. Prepočasna dostava
Problem: V hitrem tempu sodobnega življenja pričakujejo stranke hitro dostavo. Če spletna trgovina ne more zagotoviti hitre dostave, se kupci raje obrnejo na konkurenco.
Rešitev: Ponudite različne možnosti dostave, vključno z ekspresnimi in premium storitvami. Prav tako je pomembno, da jasno komunicirate pričakovane čase dostave in morebitne zamude.
4. Kompliciran proces zaključka nakupa
Problem: Dolg in zapleten proces nakupa lahko hitro odvrne kupce. Vsak dodaten korak povečuje možnost, da bo kupec zapustil proces.
Rešitev: Optimizirajte postopek nakupa tako, da zmanjšate število korakov in poenostavite obrazce. Uporabite avtomatsko izpolnjevanje podatkov, če je mogoče, in omogočite shranjevanje informacij za prihodnje nakupe, kar pri rednih kupcih zmanjša čas nakupa.
5. Nezaupanje v legitimnost spletne trgovine
Problem: Iz skrbi glede varnosti podatkov in spletnih goljufij, ki jih je vedno več, nekateri kupci dvomijo v legitimnost in varnost spletnih trgovin.
Rešitev: Poudarite varnostne funkcije vaše spletne strani. Vključite varnostne certifikate, kot sta SSL ali Trust Seal, in jasno prikažite politike zasebnosti ter varnosti. Objavite ocene in mnenja zadovoljnih strank, da povečate zaupanje.
*Dodaten trik: Pomaga tudi, če imate vključeno možnost plačila po povzetju, ne le kartičnega plačila.
6. Spletna trgovina ni prikazovala celega zneska za plačilo
Problem: Skriti stroški ali nejasen prikaz končnega zneska lahko povzročijo frustracijo in nezaupanje med kupci.
Rešitev: Bodite transparentni glede vseh stroškov, vključno s stroški dostave, davki in vsemi drugimi stroški. Jasno prikažite končni znesek pred potrditvijo nakupa.
7. Tehnične težave spletne trgovine
Problem: Napake pri nalaganju, težave s prikazovanjem ali padci sistema lahko preprečijo zaključek nakupa.
Rešitev: Redno izvajajte tehnične preglede in vzdrževanje vaše spletne strani. Vlagajte v zanesljivo gostovanje in hitro odzivnost spletne strani, da zagotovite nemoten nakupni proces.
8. Nezadovoljstvo s politiko vračil
Problem: Stroga ali nejasna politika vračil lahko odvrne kupce od nakupa, saj se bojijo, da ne bodo mogli vrniti izdelka, če z njim niso zadovoljni.
Rešitev: Ponudite jasno, pravično in enostavno dostopno politiko vračil. Razmislite o možnosti brezplačnih vračil, da povečate zaupanje kupcev.
9. Nezadostno število načinov plačila
Problem: Omejen nabor možnosti plačila lahko odvrne kupce, ki iščejo specifične ali priročne načine plačila.
Rešitev: Razširite svojo ponudbo plačilnih možnosti. Vključite priljubljene kreditne in debetne kartice, PayPal, plačilo po povzetju, plačila preko mobilnih denarnic, in celo možnosti kriptovalut, če je to primerno. Prilagodljivost pri plačilih lahko znatno poveča konverzije.
10. Zavrnjena kreditna kartica
Problem: Zavrnitev kreditne kartice med nakupnim procesom je pogost razlog za opuščanje košarice. To je lahko posledica različnih dejavnikov, vključno z napakami pri vnosu podatkov ali težavami z bančnim avtorizacijskim sistemom.
Rešitev: Zagotovite jasna in enostavna navodila za reševanje težav s plačilom. Ponudite alternativne načine plačila in podporo strankam v realnem času, da pomagate kupcem pri dokončanju nakupa.
Za konec
Vsak od teh desetih razlogov zahteva individualen pristop in strategijo. Razumevanje vaše ciljne skupine in analiza podatkov o obnašanju kupcev vam lahko pomagata identificirati najpogostejše težave in učinkovito nasloviti specifične potrebe vaših strank. Poglejte torej, kje se zataknejo vaši obiskovalci in naredite analizo, šele nato pa lahko odpravite problem.
Opuščene košarice so sicer res kompleksen izziv, a s pravilnim razumevanjem in pristopom lahko spletni trgovci znatno izboljšate svoje stopnje konverzij. Vlaganje v izboljšanje uporabniške izkušnje, optimizacijo nakupnega procesa in zagotavljanje odlične podpore strankam so bistveni elementi za uspeh v svetu e-trgovin.
Zagotovo vas bo zanimalo tudi:
Za dodatno poglobitev v tematiko uspešne spletne trgovine, vam priporočamo branje člankov Kako izstopati na nasičenem tržišču in Pomen prilagajanja spletne strani mobilnim napravam. Ti viri vam lahko ponudijo dodatne vpoglede in strategije za izboljšanje vaše spletne trgovine.
Vas zanima, kaj lahko za vas naredimo mi? Prijavite se na BREZPLAČNI POSVET še danes.